Facebook pozwany za ułatwianie dyskryminacji ze względu na wiek w ogłoszeniach o pracę

Facebook ma więcej danych osobowych na swoich użytkowników niż prawie każda inna strona internetowa, a na pewno więcej niż jakakolwiek inna witryna mediów społecznościowych. I że dane są szczególnie cenne dla reklamodawców, którzy lubią zdolność do kierowania reklam tak blisko do ich wybranej demografii, jak to możliwe. Dotyczy to również ogłoszeń o pracę, ponieważ pracodawcy chcą dotrzeć do osób, które mieszkają w określonym obszarze lub podkreślają konkretne referencje, takie jak stopnie naukowe lub doświadczenie zawodowe na swoich profilach.

Ale jest cienka linia między ukierunkowanych reklam i dyskryminacji, i to wszystko może zależeć od osób, które są wyłączone z oglądania reklamy. Nowy pozew twierdzi, że Facebook pozwolił głównych pracodawców do kierowania potencjalnych pracowników według wieku, rzekomo dyskryminując starszych użytkowników, niektóre tak młodych, jak 36.

Status Updates

Pozew, złożony przez Communications Workers of America, nazwy Amazon, Goldman Sachs, T-Mobile, UPS, i Verizon, między innymi, jak o umieszczenie reklam rekrutacyjnych ograniczonych do poszczególnych grup wiekowych, zgodnie z ProPublica i New York Times, co oznacza innych użytkowników Facebooka poza tymi przedziałami wiekowymi nie może zobaczyć reklamy. Niektóre z tych reklam, jak niedawny spot Verizon poszukuje kandydatów do planowania finansowego i analizy, były wyświetlane tylko dla użytkowników w wieku od 25 do 36 lat.

„Ten wzór lub praktyka dyskryminacji odmawia możliwości pracy dla osób, które szukają i są zainteresowane pracą,” pozew twierdzi, „zmniejsza liczbę starszych pracowników, którzy ubiegają się o pracę z obrażających pracodawców i agencji zatrudnienia, i zmniejsza liczbę starszych pracowników, którzy są zatrudnieni”.

Zaktualizuj swoje dane osobowe

„Używane w sposób odpowiedzialny,” Facebook odpowiedział, w pisemnym oświadczeniu, „targetowanie na podstawie wieku dla celów zatrudnienia jest przyjętą praktyką branżową i nie bez powodu: pomaga pracodawcom rekrutować i ludzie w każdym wieku znaleźć pracę.” Ten sentyment nie był podzielany przez Waszyngton prawnik zatrudnienia Debra Katz, który był nieugięty, że wieku kierowane reklamy były „rażąco niezgodne z prawem.”

Federalny Age Discrimination in Employment Act (ADEA) zabrania pracodawcom dyskryminacji pracodawców i kandydatów, którzy są w wieku 40 lat i starszych na podstawie ich wieku. ADEA odnosi się zarówno do ogłoszeń, jak i zatrudniania, w tym procesu aplikacji, rozmowy kwalifikacyjnej, zatrudniania, wynagrodzenia, awansu lub degradacji, oceny pracy, przydziału pracy, dyscypliny i zakończenia. Reklamy mogą zawierać ograniczenia wiekowe tylko wtedy, gdy wiek jest bona fide kwalifikacji zawodowych w oparciu o konieczność biznesową.

To użytkownicy Facebooka 40 lub starsi, którzy mogli zostać pozbawieni szansy dowiedzenia się o ofertach pracy, którzy złożyli pozew. Czy takie ukierunkowane reklamy naruszają federalne prawo pracy pozostaje do zobaczenia.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *