Jak oznakować logo dla małej firmy

Po całym czasie, pieniądzach, krwi, pocie i łzach, które spędziłeś budując swoją firmę, brak ochrony znaku towarowego jest prawie jak wyjazd na tygodniowe wakacje z szeroko otwartymi drzwiami wejściowymi do domu. Bez odpowiedniej ochrony znaku towarowego może pojawić się inna firma i czerpać zyski z wartości firmy, którą wygenerowałeś dzięki znakowi towarowemu lub, co gorsza, zniszczyć ją.

Na szczęście, jeśli masz logo lub inny nadający się do objęcia prawami autorskimi i rozpoznawalny projekt, który identyfikuje Twoją firmę, nie musisz koniecznie rejestrować swojego znaku towarowego lub sloganu, aby być chronionym. Jednak ochrona niezarejestrowanego znaku towarowego będzie zazwyczaj trudniejsza niż zarejestrowanego, ponieważ wymagane będą dodatkowe dowody.

Rejestracja znaku towarowego

Chociaż znak towarowy nie musi być zarejestrowany w celu uzyskania ochrony własności intelektualnej, to z pewnością jest to pomocne. Ponadto rejestracja znaku towarowego pozwala innym firmom łatwo sprawdzić, czy znak towarowy, który zamierzają wykorzystać, nie został już zajęty.

Ogólnie rzecz biorąc, rejestracja znaku towarowego wymaga jedynie wypełnienia kilku formularzy, dostępnych w Internecie, zawierających podstawowe informacje na temat Twojej firmy, planowanego znaku towarowego oraz jego przeznaczenia. Ponieważ proces ten jest dość prosty, wiele osób próbuje zarejestrować znak towarowy na własną rękę. Ponieważ jednak proces ten może trwać od 1 roku do kilku lat, warto zatrudnić prawnika, który zajmie się tym procesem.

Rejestracja państwowa

Dla niektórych firm, które nie działają na skalę krajową, a jedynie w obrębie stanu lub rynku lokalnego, krajowa ochrona znaku towarowego może nie być konieczna lub możliwa. W takich sytuacjach właściciel firmy może rozważyć dążenie do tego, aby jego znak towarowy był zarejestrowany tylko w danym stanie lub stanach, w których działa jego firma. Podobnie jak rząd federalny, poszczególne stany oferują ochronę znaków towarowych dla firm, które działają na ich terenie.

Znaki towarowe, których nie można zarejestrować

Zgodnie z prawem federalnym, niektóre znaki towarowe nie mogą być objęte ochroną. Do tych znaków nie podlegających ochronie należą m.in:

flaga USA i inne insygnia rządowe
Nazwisko lub podobizna innej osoby (bez jej zgody)
Znaki dyskredytujące
Znaki obsceniczne
Znaki wprowadzające w błąd.

Proces ten nie jest zbyt skomplikowany ani kosztowny. Nawet doświadczeni prawnicy zajmujący się znakami towarowymi mogą pomóc Twojej firmie zarejestrować znak za znacznie mniej pieniędzy, niż można by się spodziewać.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *